Biztonságos Intézmény alprojekt
Az alprojekt célja a jövő intézmény biztonságát támogató technológiai és eljárásbeli megoldások kialakítása.
Az intézmény/létesítmény biztonság alappillérei, a biztonsági tudományok alaptézise szerint a következő tényezőkön nyugszik: mechanikai- fizikai védelem, elektronikai védelem, élőerős őrzés, szervezési és irányítási intézkedések, valamint a biztosítás.
Fentiek alapján a biztonságos intézmény labor céljai az alábbiak szerint foglalható össze:
- Modern technológiák integrálása és fejlesztése, amelyek lényegesen csökkentik a munkaidő ráfordítást a biztonsági szervezet és a folyamatban érintett ügyfelek esetén, oly módon, amely szinten tartja, vagy emeli az adott intézmény biztonsági szintjét.
- Az új technológiák és biztonsági alappillérek holisztikus integrálása, a rendelkezésre álló szinergiák kiaknázása mellett.
- Teljes papírmentesség elérése a biztonság szervezése és irányítása területén, ezzel támogatva gazdasági és a klímaváltozással kapcsolatos célokat.
- Az új típusú kockázatokra megfelelő preventív koncepciók és megoldások kidolgozása.
- A biztonsági szervezet szolgáltató szemléletének növelése, ügyfél elégedettség, valamint minőségbiztosítási alapelveken.
Az alprojekt által megtervezett megoldás alapját és lelkét a Digitális Rendészeti Irányítási Rendszer (DIRIR) képezi. A rendszer révén lehetővé válik a biztonsági folyamatok és a biztonság szervezéshez kapcsolódó egyes feladatok automatizációja. Az automatizált, integrált digitális rendszer hatékonyan képes támogatni a biztonsági szervezet bármely szintjén dolgozó személy munkáját, az automatikus riportálás csökkenti az adminisztratív feladatok elvégzésére fordítandó időt. Az adatbázisban megjelenő incidensek alapját képezik egy dinamikus és folyamatosan rendelkezésre álló kockázatértékelésnek. A rendszer képes szükség esetén automatikus figyelmeztetést továbbítani az illetékesnek, amennyiben valamely mérőszámok alapján a kockázatok elértek vagy meghaladtak egy előre definiált szintet. A rendszer modulszerű felépítése lehetővé teszi, hogy az adott intézmény egyedi igényeire és sajátosságaira szabott megoldásként kerülhessen a DIRIR bevezetésre.